The XXIV Conference of the Osservatorio Fedeltà will be held on Thursday 10th October, exclusively in person in Parma at the Auditorium Paganini, and will address the topic RETHINKING LOYALTY.
A need that unites Loyalty and Engagement strategies in all sectors is to think about and manage their redesign. In an increasingly dynamic market with constantly evolving customers, it is essential to constantly review these strategies to ensure maximum effectiveness and alignment with corporate values. It is therefore time to dedicate an entire Conference to this topic!
We will discuss it with exceptional international guests and will present you the results of the Observatory Research in preview. The extended program of the Conference will be available soon!
The Conference is made possible thanks to the support of our Platinum Partners Advice Group, Fingroove, Kettydo+, Promotica, our Gold Partners dunnhumby, Edenred, E-Fidelity, Konvergence, PwC, our Partner Omnio Europe and our Media Partner Promotion Magazine.
Important! The Conference is in Italian, but live simultaneous translation from Italian to English will be provided for all speeches.
Registrations will open at the end of August!
For more information write to: info@osservatoriofedelta.it
PROGRAM
The Program:
10.00-10.40: The international scenario of Loyalty - Cristina Ziliani, Osservatorio Fedeltà
10.40-10.55: Speedcases: three cases of loyalty and engagement told by Luca Lanza, Partner & Consultancy Practice Director, Kettydo+; Marcello Genovese, Marketing Project Manager, E-Fidelity; Mirko Iacona, Sales Account Incentive & Rewards, Edenred
10.55-11.25: Coffee Break
11.25-12.00: Results of the 2024 Company Research 2024 - Cristina Ziliani e Marco Ieva, Osservatorio Fedeltà
12.00-12.15: Speedcases: three cases of loyalty and engagement told by Fulvio Furbatto, CEO & Founder, Advice Group; Marco Metti, Business Development Manager, dunnhumby; Claudio Bonetti, Founder e CEO, Fingroove
12.15-13.00: Keynote Speech: Engaging frontline employees: implications for Customer Experience and Loyalty - Deva Rangarajan, Professor of Marketing, IESEG School of Management, Parigi
13.00-13.15: Speedcases: three cases of loyalty and engagement told by Andrea Lazzarini, Digital BU Account Director, Promotica; Flavio Baldes, Business Innovation Manager, Konvergence; Maria Luppi, Senior Manager, PwC
13.15-14.35: Networking Lunch
14.35-15.00: The Miroglio Group case: the data-driven approach underlying Loyalty Management - Mattia Giuliani, CRM Manager e Giulia Provitera, CRM Specialist Gruppo Miroglio
15.00-15.30: Results of the 2024 Consumer Research - Marco Ieva e Giada Salvietti, Osservatorio Fedeltà
15.30-15.35: Presentation of the 2025 initiatives...for the 25 years of the Osservatorio Fedeltà!
NEW: The "SPEEDCASES": a series of 9 success stories each told in five minutes
White Paper
Il White Paper aggiorna lo stato dell’arte del Loyalty Marketing in Italia, con uno sguardo attento alle motivazioni che guidano le aziende nel rivedere le proprie strategie di loyalty ed engagement, e alle direzioni verso le quali intendon[...]
Cristina Ziliani, Giada Salvietti, Marco Ieva
Atti dei convegni
Mattia Giuliani, CRM Manager, e Giulia Provitera, CRM Specialist, di Gruppo Miroglio, hanno illustrato l’approccio che ha ispirato e guidato il rethinking della strategia di fidelizzazione dei brand del Gruppo Miroglio, attraverso la creazi[...]
Mattia Giuliani e Giulia Provitera
Atti dei convegni
Nel suo intervento al XXIV Convegno, "Ripensare la Loyalty"; il Prof. Deva Rangarajan presenta e discute l'importanza di creare engagement verso i propri dipendenti come uno degli step fondamentali per assicurare l'efficacia delle strategie[...]
Deva Rangarajan
Atti dei convegni
La ricerca condotta nel 2024 sui consumatori italiani continua a monitorare l'efficacia dei touchpoint e dei programmi fedeltà nella spesa alimentare, attraverso un'analisi "longitudinale nel tempo", per il terzo anno consecutivo. Tra i ris[...]
Giada Salvietti
Atti dei convegni
La presentazione della ricerca aziende condotta nel 2024 dall'Osservatorio Fedeltà. La ricerca aziende analizza il ruolo del programma fedeltà come strumento di loyalty tra le aziende italiane e le strategie e gli investimenti che queste in[...]
Cristina Ziliani
Atti dei convegni
Con lo scenario introduttivo del Convegno 2024 "Ripensare la loyalty", Cristina Ziliani discute, attraverso casi internazionali, le forze che stanno portando sempre più aziende a rivedere le proprie strategie di loyalty, culminando spesso n[...]
Cristina Ziliani
Atti dei convegni
reserved for user
Il Playbook 2024 raccoglie 9 casi di successo di Engagement e Loyalty, su diversi settori: dal farmaceutico alla GDO, dalle utilities all'industria.[...]
Giada Salvietti